رفتن به بالا

اسپرینگ ساپورت یا ساپورت فنری (اسپرینگ هنگر یا هنگر فنری) (Spring Support & Spring Hanger)  برای ساپورتینگ یا نگه داشتن خطوط لوله و تجهیزات مربوطه که در معرض انبساط دمایی قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرند. برای جابجایی های کم ساپورت فنری نیرو متغیر یا هنگر فنری نیرو متغیر ( اسپرینگ ساپورت، اسپرینگ هنگر) (Variable Spring Support or Variable Spring Hanger) مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که برای انبساط های دمایی خیلی زیاد ساپورت های فنری نیرو ثابت یا هنگرهای فنری نیرو ثابت (Constant Spring Support or Constant Spring Hanger) مورد استفاده قرار می گیرد. هر خط لوله ای که در دمای بالا کار می­ کند با توجه به پیکربندی پایپنگ، به سمت بالا یا پایین حرکت می ­کند. بکارگیری ساپورت صلب در چنین شرایطی باعث بالا رفتن تنش در خط لوله شده و ایمنی را از سیستم پایپنگ سلب می کند که امکان دارد باعث شکستن لوله ها شده و صدمات جبران ناپذیر مالی و جانی را درپی داشته باشد. در چنین مواردی ساپورت فنری یا هنگر فنری (اسپرینگ ساپورت یا اسپرینگ هنگر) به کار گرفته می شود که قابلیت جذب کلیه نیرو ها در شرایط کارکردی و نصب را دارند.

ساپورت فنری یا هنگر فنری (اسپرینگ ساپورت یا اسپرینگ هنگر) در طی انبساط یا انقباض لوله به صورت پیوسته ساپورتینگ را انجام می دهد.

در واقع ساپورت فنری یا هنگر فنری (اسپرینگ ساپورت یا اسپرینگ هنگر) اساسا از یک فنر بهره جسته که با توجه به جابجایی حرارتی لوله و بارهای وارد شده فشرده شده یا آزاد می­گردد.

عملکرد اسپرینگ ساپورت، اسپرینگ هنگر (ساپورت فنری، هنگر فنری) ارتباط  زیاد و دقیقی با عملکرد فنر اسپرینگ ساپورت، اسپرینگ هنگر دارد  به گونه ای که اگر در طراحی فنرها اصول مهندسی و طراحی رعایت نگردد ساپورت ها در مراحل اولیه سرویس دچار مشکل شده و عملکرد درستی از خود نشان نخواهند داد که در کوتاه مدت و میان مدت باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری به سیستم پایپنگ و یا تجهیزات و یا هر سیستم و تجهیزی که اسپرینگ ساپورت، اسپرینگ هنگر (ساپورت فنری، هنگر فنری) جهت ساپورتینگ آن مورد استفاده قرار گرفته است می شود.

در طراحی فنر اسپرینگ ساپورت، اسپرینگ هنگر (ساپورت فنری، هنگر فنری)، در نظر گرفتن جنس مناسب مفتول فنر طبق استانداردهای مربوطه، ماکزیمم درصد انحراف فنر، درصد تنش اصلاح شده، درصد ماکزیمم تنش اصلاح شده، درصد تنش اصلاح نشده، درصد ماکزیمم تنش اصلاح نشده، تنش در بارهای طراحی فنر که بعد از نصب در این بارها فنر عمل می کند، از مهمترین مواردی هستند که طراح باید در نظر بگیرد.

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه‌ها