رفتن به بالا

اسپرینگ ساپورت یا ساپورت فنری نیرو متغیر به اشکال مختلفی می تواند به سازه زیرین خود و  لوله یا پایپینگ در قسمت بالای خود یا روی خود اتصال یابد.

اتصال اسپرینگ ساپورت یا ساپورت فنری نیرو متغیر به لوله یا پایپنیگ در قسمت بالای خود یا روی خود هم می تواند به صورت مستقیم و بدون واسطه صورت پذیرد و هم می تواند با استفاده از یک ساپورت ثابت واسطه مانند Saddle صورت پذیرد.

شکل A اتصال ساپورت فنری یا اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر به پایپینگ را با استفاده از از یک ساپورت ثابت که در این مورد Saddle  می باشد نشان  می دهد.

شکل A

 

همانطور که در شکل A مشخص می باشد لوله روی Saddle قرار گرفته و Saddle نیز روی اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر قرار گرفته است.در این حالت بین ساپورت فنری نیرو متغیر و Saddle یک ساپورت ضد اصطکاکی لغزشی یا Anti-Friction Sliding Plate قرار می گیرد تا امکان لغزش Saddle روی اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر را فراهم آورد.

این لغزش توسط (PTFE (Polytetrafluoroethylene یا Graphite که جزیی از Anti-Friction Sliding Plate می باشد فراهم می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Anti-Friction Sliding Plate به بخش مربوطه در قسمت محصولات مراجعه فرمایید.

در شکل های B, C, D, E نیز از Saddle با طرح متفاوت بر روی ساپورت فنری یا اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر استفاده شده است که تنها تفاوت در نحوه اتصال لوله یا پایپینگ به Saddle  می باشد.

شکل B

 

شکل C

 

شکل D

 

شکل E

در شکل F نحوه اتصال به این شکل می باشد که پایپینگ یا لوله اصلی توسط یک لوله جوش داده شده روی ساپورت فنری یا اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر قرار می گیرد و بدین صورت تنش های دمایی و وزنی و جابجایی ها توسط ساپورت فنری جذب می گردد. در این حالت اگر فقط جابجایی عمودی وجود داشته باشد، دیگر از Anti-Friction Sliding Plate استفاده نمی شود.

شکل F

برای اتصال و ثابت کردن ساپورت فنری یا اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر به سازه زیرین خود دو حالت وجود دارد که عبارتند از اتصال اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر با استفاده از پیچ و مهره به سازه زیرین و اتصال اسپرینگ ساپورت نیرو متغیر با استفاده از جوش به سازه زیرین خود. در شکل های G , H این دو نوع اتصال نشان داده شده اند.

شکل G

شکل H

اتصالات با طرح های دیگر نیز با توجه به انواع مختلف ساپورت گذاری که توسط طراح ساپورتینگ مشخص می گردد قابلیت طراحی و اجرا دارند که در هر مورد شرکت فناوران آرتاویل انرژی قابلیت ارائه مشاوره و طراحی و ساخت اتصال مناسب برای ساپورت های فنری نیرو متغیر را دارد.

ساپورت های فنری یا اسپرینگ ساپورت های تولیدی شرکت فناوران آرتاویل انرژی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که قابلیت اتصال هم به صورت جوشی و هم به صورت پیچ و مهره را همزمان دارا می باشند.

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه‌ها